sobota, 17 marca 2012

Ponieważ Cię kocham - Guillaume Musso

Tytuł : Ponieważ Cię kocham
Autor: Guillaume Musso
Liczba stron: 301
Wydawnictwo: Albatros

Okładka mówi: W centrum handlowym na południu Los Angeles, wskutek nieuwagi opiekunki, znika bez śladu pięcioletnia Layla. Nikt nie żąda okupu, a prowadzone przez policję poszukiwania okazują się bezowocne. Załamani tragedią rodzice, szanowany psycholog i znakomita skrzypaczka, obwiniają się wzajemnie i rozstają. Mark dosłownie ląduje na ulicy, zaś jego żona Nicole rzuca się w wir pracy. Pięć lat później ścieżki obojga małżonków ponownie się krzyżują.

Moja opinia: Podczas mojej ostatniej wizyty w bibliotece w oczy rzuciła mi się dość intrygująca okładka. Zaciekawiona ową powieścią chcąc dowiedzieć się o niej czegoś więcej zerknęłam na tył okładki. Zamiast streszczenia jednak czekało na mnie zdanie określające "Ponieważ cię kocham" bestsellerem, oraz krótka wzmianka o przeznaczeniu. Zwykle na widok takich opisów uciekam gdzie pieprz rośnie, jednak tym razem stwierdziłam, że dam powieści szansę.
Autorem ,,Ponieważ cię kocham" jest Guillaume Musso, jak później się dowiedziałam - francuski pisarz.
Pewnego dnia w centrum handlowym na południu Los Angeles, bez śladu znika Layla, pięcioletnia dziewczynka. Ku rozpaczy rodziców nikt nie żąda okupu, a poszukiwania prowadzone przez policję nie dają żadnych rezultatów. Mark, który jest szanowanym psychologiem oraz Nicole, znakomita skrzypaczka po długim czasie rozpaczy i wzajemnego obwiniania się o tragedię podejmują decyzję o rozstaniu.
Pięć lat później drogi małżonków znów się krzyżują. Mark ratuje swoją żonę, która zostaje zaatakowana przez napastnika z nożem.
Niedługo po tym, Layla pojawia się dokładnie w tym samym miejscu, w którym była widziana po raz ostatni. Gdzie była? I czemu wróciła? Zakończenie jest dużo bardziej zaskakujące, niż możemy sobie wyobrazić.
Moje pierwsze wrażenie po wzięciu tejże powieści do ręki nie było zbyt pozytywne, ponieważ tytuł i okładka bardziej przywodzą na myśl tani romans, niż urzekającą historię o miłości i pogodzeniu się z prawdą.
Styl autora jest bardzo ciekawy, wciąga nas w swój świat od pierwszej do ostatniej strony. Fabuła jest zagadkowa. Czytelnik musi być uważny, ponieważ często pojawiają się zmiany czasu i miejsca akcji, oraz wspomnienia z przeszłości. Jest to wspaniałe urozmaicenie.
Zakończenie było dla mnie nie lada zaskoczeniem, ponieważ nie sprawdził się żaden ze scenariuszy, które układałam w swojej wyobraźni. Bardzo ciekawie zostaje również wyjaśniony wątek paranormalny.
Było to moje pierwsze spotkanie z autorem i z pewnością nie ostatnie. "Ponieważ Cię kocham" mogę polecić z czystym sumieniem wszystkim czytelnikom.

Ocena: 6/10

4 komentarze:

  1. Nie wiem czy jestem przekonana do książki. Muszę się zastanowić jeszcze. Przypomina mi trochę "P.S. Kocham cię", a ta mi się podobała.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. ksiżka wydała mi się interesująca bo lubie takie książki, może sięgnę jak znajdę w bibliotece.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli nadarzy się Wam okazja - koniecznie sięgnijcie! Ja w sumie przypadkiem znalazłam ją w bibliotece. Muszę rozejrzeć się za innymi tego autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniała książka wspaniały autor przeczytanie jej zajęło mi zaledwie 3 godzinki:) polecam również "będziesz tam?" również Guillaume Musso :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku - jeśli dotarłeś aż tutaj, będzie mi niezmiernie miło jeśli zostawisz po sobie ślad! Każdy komentarz jest dla mnie na wagę złota, dlatego też z chęcią dowiem się jakie jest Twoje zdanie ;)