wtorek, 8 maja 2012

Zostałam oTAGowana!

Ostatnio na blogach pojawiła się zabawa nosząca nazwę "oTAGowani" do której również i ja zostałam zaproszona przez Bezimienną oraz Miłośniczkę Książek za co dziękuję ;)

Zasady :
1. Każda oTAGowana osoba ma za zadanie odpowiedzieć na 11 pytań zadanych przez "Taggera" na swoim blogu.
2. Po udzieleniu odpowiedzi na zadane pytania, wybierasz kolejnych 11 osób do oTAGowania i piszesz je w swoim poście.
3. Tworzysz 11 nowych pytań dla osób oznaczonych w TAGu zapisując je w swoim poście.
4. Wymieniasz w danym poście osoby oTAGowane przec Ciebie.
5. Nie oznaczaj oTAGowanych już osób.
6. Poinformuj oTAGowane przez Ciebie osoby o tym, że zostały zaproszone do zabawy.


Zacznę od odpowiedzi na pytania od Miłośniczki Książek :
01. Co Cię skłoniło, aby założyć taki a nie inny blog?
Dawno temu przeglądając różne blogi i strony natknęłam się na przeróżne recenzje książek. Wtedy pomyślałam, że kiedyś również chciałabym coś podobnego pisać... I tak to się zaczęło! : >
02. Jak to się stało, że nazwa Twojego blogu jest taka a nie inna? Skąd się wziął pomysł?
Wystarczy spojrzeć na nazwę bloga, by zobaczyć iż do najbardziej kreatywnych nie należy. Stwierdziłam, że kocham książki... I tak zostało.
03. Biorąc książkę do ręki, na co w pierwszej chwili zwracasz uwagę?
Na jej objętość, na okładkę i przede wszystkim na opis z tyłu.
04. Czy w jakiś sposób zniechęca Cię do lektury książka o sporej objętości?
Wręcz przeciwnie! Im dana książka jest grubsza, tym lepiej.
05. Masz jakieś szczególne nawyki towarzyszące czytaniu książki?
Zawsze czytam wieczorem na łóżku w pozycji na wpół leżącej. I mam masę zakładek... Ale nigdy ich nie używam. Zawsze zaznaczam sobie stronę wszystkim co znajdę pod ręką, od przypadkowych kartek i papierków po gumach, aż po puste opakowanie z chusteczek higienicznych : )
06. Wybierasz książkę... weźmiesz tę wydaną w twardej czy miękkiej oprawie?
W miękkiej.
07. Częściej sięgasz po książki zagranicznych czy naszych rodzimych autorów?
Trudno powiedzieć, ale myślę że po rodzimych sięgam równie często co po zagranicznych.
08. Udało Ci się nawiązać już jakieś współprace z portalami/wydawnictwami?
Dostałam jedną książkę do recenzji od NaKanapie. Innej współpracy jak dotychczas nie nawiązałam.
09. Jeśli odpowiedź na powyższe pytanie jest twierdząca... to jak do tego doszło? To Ty napisałaś/eś do nich czy oni do Ciebie? Opowiedz swoje początki...
---
10. Które wydawnictwo cenisz sobie najbardziej i dlaczego to, a nie inne?
Najbardziej? Ciężko wybrać mi jedno. Na równi cenię MAG-a za wszystkie powieści fantastyczne, Wilgę za "Deklarację" i "Uprowadzoną", Prószyński i s-ka za twórczość Jodi Picoult.
11. W jakim zawodzie związanym z literaturą byś siebie widział/a i dlaczego akurat w tym, a nie w innym?
Może to dziwnie zabrzmi, ale... W moich marzeniach (które niestety tylko nimi pozostaną) widzę siebie jako pisarkę. Tworzę od zawsze, pewnie nigdy nie przestanę - choć większość z tych rzeczy pewnie nigdy nie ujrzy światła dziennego.

A teraz pytania od Bezimiennej :
1.Wolisz nowe książki, czy stare [używane]?
Wolę nowe książki prosto z księgarni. 
2. Audiobooki, ebooki, czy papier? 
Tradycyjne papierowe książki! Ebooki są dla mnie męczące, więc czytam je jedynie wtedy gdy nie mam wyjścia. Audiobooki z kolei kojarzą mi się z telewizją, nigdy nie mogę się skupić podczas słuchania. 
3.Cytat, którym podsumowałabyś/podsumowałbyś swoje życie.
„To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.” Żaden inny cytat nie przychodzi mi w tej chwili do głowy.
4.Ulubiona okładka książki pod względem szaty graficznej to...?
"Blask" - Alexandry Adornetto, "Szeptem" - Becci Fitzpatrick, oraz "Strąceni" -Gwen Hayes.
5.Piszesz jakieś własne opowiadania, czy powieści?
Napisałam w swoim życiu sporo opowiadań, niektóre z nich wciąż kontynuuję. 
6.O jakiej porze dnia najlepiej Ci się czyta?
W nocy! Uwielbiam czytać jak jest już ciemno, cicho i spokojnie. Zawsze wtedy otwieram okno, piję czekoladę i zatapiam się w lekturze. 
7.Książka, która na zawsze pozostanie w Twoim sercu to...?
Na pewno cała seria "Harry Potter" i... ,,Statki, które mijają się nocą". 
 8.Posiadasz ulubioną książkę? Jak tak to dlaczego właśnie ona?
Cała seria "Harry Potter",  "Dary Anioła", "Pan Tadeusz", "Dziady", wszystkie autorstwa Jodi Picoult i Harlana Cobena.
9.Jak długo prowadzisz bloga/blogi?
W marcu minął już rok : )
10.Czy początki w 'blogosferze' były trudne?
Z perspektywy czasu widzę, że nie. Jedyną przeszkodzą był dla mnie brak czasu na publikowanie i... słaby styl pisania 'recenzji' : >
11.Posiadasz ulubiony gatunek literacki?
Nie mam ulubionego gatunku. Wszystkie książki cenię na równi i praktycznie w każdym mam jakąś książkę, którą uważam za bardzo dobrą. Najmniej chyba przepadam za pustymi romansami. 

A teraz czas na pytania ode mnie: 
1. Od jak dawna pasjonujesz się czytaniem? 
2. Masz ulubioną powieść/serię/autorkę?
3. Jaki jest Twój ulubiony gatunek, a jaki lubisz najmniej?
4. Czytasz książki w języku innym niż polski?
5. O jakiej książce będziesz pamiętała do końca życia? 
6. Wolisz kupować, czy wypożyczać?
7. Piszesz coś oprócz recenzji? Wiersze/opowiadania? Jeśli tak, czy pokazywałaś je komuś?
8. Najgorsza książka. 
9. Jakie miejsce chciałabyś odwiedzić w przyszłości?
10. Jakie miejsce jest najbliższe Twemu sercu?
11. Co skłoniło Cię do blogowania? 
Do zabawy zapraszam : blaszanyzegarek oraz Natalię. Stanowcza większość blogerów wzięła już w tym udział, więc...  Zapraszam wszystkich, którzy jeszcze tego nie zrobili! : )
Pozdrawiam : >

7 komentarzy:

  1. dziękuję, że poświęciłaś czas i odpowiedziałaś na moje pytania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie ma za co, to była dla mnie czysta przyjemność : >

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem pozytywnie zaskoczona i serdecznie dziękuję za oTAGowanie. :D Postaram się odpowiedzieć na pytania już jutro. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Widzę, że tylko ja jestem fetyszystką twardych okładek. Natomiast ja również wolę nowe książki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też jestem za twardymi ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. oTAGowani chyba dopadła wszystkich :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Dary Anioła <3 Uwielbiam *__*

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku - jeśli dotarłeś aż tutaj, będzie mi niezmiernie miło jeśli zostawisz po sobie ślad! Każdy komentarz jest dla mnie na wagę złota, dlatego też z chęcią dowiem się jakie jest Twoje zdanie ;)