niedziela, 3 czerwca 2012

Przyrzeczeni - Beth Fantaskey


Tytuł: Przyrzeczeni
Autor: Beth Fantaskey
Liczba stron: 408
Wydawnictwo: Nasza księgarnia

Okładka mówi: Świat Jessiki staje na głowie, gdy w szkole pojawia się osobliwy uczeń z wymiany międzynarodowej, Lucjusz Vladescu. Jest arogancki, natrętny i, no cóż, nieziemsko przystojny. Na domiar złego twierdzi, że Jessica to rumuńska wampirza księżniczka i że na mocy paktu między ich rodami są zaręczeni! Dziewczyna nie chce wierzyć w te rewelacje, jednak kiedy zaczyna wertować Przewodnik dla nastoletnich wampirów po miłości, zdrowiu i emocjach, nachodzą ją wątpliwości…

Moja opinia: "Przyrzeczeni" to debiutancka powieść Beth Fantaskey opowiadająca o losach Jessici i Lucjusza.
Jessica, zwykła nastolatka wiedzie z pozoru normalne życie. Mieszka ze swoimi przybranymi rodzicami o ekologicznych upodobaniach, ma najlepszą przyjaciółkę, chodzi do lokalnej szkoły. Pewnego dnia jednak w jej domu pojawia się niejaki Lucjusz Vladesco, przynoszący zaskakujące wieści. Okazuje się, że główna bohaterka rumuńską księżniczką i na mocy paktu między ich rodzinami - są zaręczeni.
Początek powieści nie różni się znacząco od innych w tym gatunku. Mamy zwykłą dziewczynę, oraz faceta starającego się o jej względy. Kiedy jednak on zaprzestaje starań - role się odwracają.
Szczerze nie rozumiem, dlaczego główna bohaterka tak długo opierała się Lucjuszowi - który od początku do końca był moją ulubioną postacią. Uwielbiałam w nim wszystko, od stroju i wyglądu, manier, całokształtu bycia, aż po sposób mówienia. Nie sposób porównać go do innego bohatera literackiego. Jeśli kiedyś spotkacie kogoś tak wyjątkowego, wiedźcie że zapewne będzie on wampirem.
Styl i język są jak najbardziej poprawne oraz przede wszystkim ciekawe. Cała powieść pełna jest zabawnych momentów, dzięki którym śmiałam się razem z bohaterami.  Dialogi są spójne i dość interesujące. Podczas czytania z pewnością nie można się nudzić.
Postaciami które niezmiernie mnie irytowały, byli rodzice głównej bohaterki. Z kolei bardzo polubiłam jej najlepszą przyjaciółkę.
Zostałam wręcz oczarowana przez "Przyrzeczonych". Bez wahania dodałam ją do jakże zaszczytnej półki z ulubionymi pozycjami. Wracałam do niej wiele razy, pewnie jeszcze wiele razy wrócę.
Polecam ją wszystkim, którzy chcą spędzić cudowne chwile ze zwykła nastolatką i rumuńskim księciem wampirów. Pomimo dość dużej objętości czyta się ją niesamowicie szybko. Ja pochłonęłam ją w jeden wieczór.
Ku mojemu wielkiemu rozczarowaniu - w polsce prawdopodobnie nie zostaną wydane kolejne części. Ta wiadomość rozdarła mi serce. Całe szczęście jednak mam dobrą ciocię, i dzięki niej już niedługo dostanę anglojęzyczną wersję drugiej części.
Jeszcze raz polecam.

Ocena: 8/10
***
Jak możecie zauważyć na blogu ostatnio panują lekkie pustki, wszystko to spowodowane jest moim brakiem czasu. Szkoła, wycieczki, piękna pogoda... Wszystko to nie sprzyja pisaniu i czytaniu. Obiecuję jednak, że w przyszłym tygodniu pojawią się dwie recenzje. Pozdrawiam wszystkich i życzę miłego weekendu!

14 komentarzy:

  1. Książka wydaje się być ciekawa, więc z chęcią przeczytam. :)
    Czekam na notkę z wycieczki!

    OdpowiedzUsuń
  2. tę książkę od dłuższego już czasu mam w planach ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytając początek recenzji myślałam, ze to kolejne tanie romansidło. Zwykła dziewczyna zostaje księżniczką, a na dodatek ma już przyszłego męża. Ale potem jak widzę akcja zaczyna się rozkręcać.
    Mimo wszystko odpuszczę sobie książkę i poszukam czegoś innego.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli kiedyś wpadnie mi w ręce ta książka to z pewnością przeczytam. :3

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety weekend już się kończy. Eh... Ogólnie wampiry nie mój dział, więc nie sięgnę. ^^

    OdpowiedzUsuń
  6. Kocham tę książkę i wciąż nie mogę uwierzyć, że nie wydadzą kolejnych części. A tak w ogóle - piękny szablon blogowy, zdradzisz jak zrobiłaś lub gdzie taki dorwałaś ?:D Jest boski *.*
    Nie znam się na grafice dlatego pytam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawa fabuła. Nawet bardzo. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Książkę mam już za sobą i bardzo mi się podobała :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie przepadam za książkami o wampirach, spasuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Chciałam kupić, ale zauważyłam, że wydawnictwo nie zamierza wydać kontynuacji, więc na razie raczej nie przeczytam, niestety.

    OdpowiedzUsuń
  11. Brzmi zachęcająco, być może przeczytam ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Kiedyś zaczęłam czytać, ale coś mnie oderwało i nie skończyłam. Myślę, że wakacje to dobra pora aby do lektury wrócić ;)

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku - jeśli dotarłeś aż tutaj, będzie mi niezmiernie miło jeśli zostawisz po sobie ślad! Każdy komentarz jest dla mnie na wagę złota, dlatego też z chęcią dowiem się jakie jest Twoje zdanie ;)