poniedziałek, 20 stycznia 2014

Recenzje szkolne : Repetytorium z języka polskiego, poziom podstawowy i rozszerzony


Tytuł: Język polski Repetytorium Poziom podstawowy i rozszerzony
Autor:  Surowiec Anna,  Tomczyk-Maryon Marta,  Zabawa Krystyna
Liczba stron: 496
Wydawnictwo: PWN
Cena: Około 46-55 zł

Okładka mówi: Repetytorium to kompendium wiedzy, które pozwoli czytelnikowi zapoznać się z materiałem obowiązującym na egzaminie maturalym. Zawiera zagadnienia z wiedzy o języku, teorii literatury, historii literatury i kultury, motywów literackich, publicystyki i mediów.
Repetytorium razem z Zadaniami i Trenerem, stanowi Pakiet maturalny.
Moja opinia: 
            Pewnego dnia postanowiłam, że nadszedł czas zaopatrzenia się w dobre materiały do nauki maturalnego przedmiotu jakim jest polski. Zależało mi na znalezieniu czegoś dobrego podwójnie, gdyż pokusiłam się o wpisanie na deklarację również poziomu rozszerzonego (trzymajcie kciuki za to, bym nie pożałowała tej decyzji!). Los mi sprzyjał, ponieważ tego samego dnia dowiedziałam się o szkolnej wyprzedaży przeróżnych książek ze wszystkich przedmiotów.
            Moją uwagę początkowo przykuwały inne pozycje, ostatecznie do mych rąk trafiło właśnie to repetytorium, które zaczęłam przeglądać z zaciekawieniem. Uznałam je za 'całkiem w porządku' i podeszłam by zapłacić, jak się później okazało - jedynie 8.90 co nie stanowiło nawet jednej czwartej wartości tej pozycji. Początkowo byłam średnio zadowolona z zakupu, dopiero w domu przejrzałam jednak to repetytorium zdecydowanie dokładniej po czym uznałam, że jak dla mnie jest strzałem w dziesiątkę.
            Całość podzielona jest na części w niezwykle logiczny sposób - spis treści otwiera wiedza o języku pełna wiedzy na ten temat, następnie przechodzimy do teorii literatury, natomiast ostatnią i jednocześnie najdłuższą częścią jest literatura. Została podzielona chronologicznie na epoki, a w każdej z nich możemy znaleźć sporo informacji na temat najważniejszych autorów, wszystkich lektur z obu poziomów oraz innych ważnych rzeczy takich jak np podstawowe pojęcia czy scharakteryzowanie sztuki, filozofii.
            W całości znaleźć możemy liczne obrazy nawiązujące do danej epoki oraz portrety pisarzy co według mnie jest bardzo dobrym rozwiązaniem.
            Po każdym dziale zamieszczone zostały ćwiczenia, które można bez wątpienia uznać za przydatne w całym procesie nauki, gdyż dzięki nim możemy chociażby w nieznacznym stopniu sprawdzić swoją wiedzę.
Jedyny szczegół, który chwilami może nas niesamowicie irytować to pojawiające się co kilka stron miniaturki innych tematycznych książek wydawnictwa. Ta reklama w moim odczuciu do najsubtelniejszych nie należy i może nieco wręcz odrzucać, nie umniejsza to jednak wartości całego repetytorium gdyż jest to pozycja bardzo bogata w wiedzę.
            Ostatnim aspektem pozostaje cena, która do najniższych nie należy. Cóż, sama miałam trochę szczęścia, ponieważ udało mi się kupić ją praktycznie za darmo. Dla niektórych cena ta może być zbyt wysoka i doskonale to rozumiem, jeśli więc ktoś byłby tym repetytorium zainteresowany - zawsze można szukać w antykwariatach i na aukcjach internetowych. Szczerze je wam polecam!
***
Ostatnio coraz rzadziej pojawiałam się na blogu - było to i w dalszym ciągu jest powodowane moim pogarszającym się stanem zdrowia. Ostatnie dni mijają mi pod znakiem szpitali, leków, badań, walki o skierowania i o polepszenie ogólnego stanu. Trzymajcie za mnie kciuki!


2 komentarze:

  1. Ja co prawda dopiero w 1 LO jestem, ale robie to samo co przed egzaminem gimnazjalnym - zaznaczam najważniejsze fragmenty i robię z nich notatki w wordzie :) Bardzo efektywny sposób, polecam :)

    http://anonymous-reader-reviews.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku - jeśli dotarłeś aż tutaj, będzie mi niezmiernie miło jeśli zostawisz po sobie ślad! Każdy komentarz jest dla mnie na wagę złota, dlatego też z chęcią dowiem się jakie jest Twoje zdanie ;)