czwartek, 22 maja 2014

Jakim jestem czytelnikiem?

            Ostatnimi czasy na blogach pojawiła się kolejna zabawa, która tym razem dla odmiany - nieco mnie zainteresowała. W najbliższym czasie na blogu pojawią się dwie recenzje (Dni krwi i światła gwiazd oraz Płomień Crossa) i postanowiłam dodać między nie mały przerywnik. Poza tym, co sądzicie o obrazku obok? Nadawałby się na nagłówek mojego bloga?




Jakim jestem czytelnikiem?
1. Niecierpliwym. Zawsze po przeczytaniu książki, która naprawdę mi się spodoba - rozpaczliwie poszukuję kolejnych części i często cierpię, gdy okazuje się, że wyjdą one dopiero za kilka miesięcy.

2. Szczerze nie lubię pożyczać swoich książek, naprawdę. Wszystkie posiadane traktuję wręcz jak własne dzieci i przeważnie kilkanaście razy błagam kogoś, by mi ich nie zniszczył. Mimo to zdarzały się nawet bardzo widoczne uszkodzenia, a nawet przywłaszczenie sobie dwóch pozycji - dlatego prawdopodobnie przestanę już pożyczać, a zacznę odsyłać do biblioteki.

3. Nie przepadam za audiobookami. Mimo szczerych chęci zwyczajnie nie mogę się na nich skupić i po kilku minutach zaczynam rozmyślać nad sprawami doczesnymi, bądź badam wzrokiem pomieszczenie w którym się znajduję. Jedyny wyjątek dźwiękowy stanowią dla mnie nagrania z kursów językowych. Pozostałym mówię stanowcze NIE.

4. Jestem średnio przekonana do ebooków, mimo to jednak często zdarza mi się po nie sięgać. Czasem nie mogę pewnych pozycji znaleźć w bibliotece, bądź też nie mam już co czytać, a bardzo chciałabym się za coś zabrać. Wtedy wyszukuję w internecie tytuł i zabieram się do lektury, męczę jednak przy tym niesamowicie swe biedne oczy, gdyż nie posiadam czytnika.

5. Mimo szczerych chęci, w 75% przypadków sięgam po przemieszanie fantasy z paranormalem. Jest to w większej części wina sentymentu do tych gatunków, z drugiej strony jednak często jestem wobec nich niezwykle krytyczna w ocenie. W najbliższym czasie jednak planuję wyrównać nieco proporcje z innymi gatunkami, wprowadzając większą różnorodność na blogu.

6. Jestem wielką fanką kryminałów oraz powieści, które poruszają do głębi, po których czytelnika przez długi czas męczy kac książkowy. Właśnie rozglądam się za pozycją tego typu, gdyż chyba potrzebuję małego "kopa" emocjonalnego.

7. Uwielbiam grube okładki. Są według mnie o wiele ładniejsze, mimo to jednak często inwestuję w cienkie. Po prostu są tańsze i dzięki temu mogę kupić średnio jedną powieść więcej. Taka ze mnie czytelnicza ekonomistka ;)

8. Odmawiam sobie czasem jedzenia, by więcej pieniędzy odłożyć na książki.

9. Lubię zakładki i mam ich w swej kolekcji naprawdę wiele, mimo to jednak najczęściej zaznaczam stronę w książce chusteczką, skarpetką lub nawet listkiem tabletek. Tak już niestety mam.

10. Chowam w sobie raczej skrywaną sympatię do klasyki literatury. Coby nie zabrzmieć jak Ana bądź Bella sprostuję, że większą sympatią darzę nieco inne pozycje niż one.

11. Nie lubię, gdy ktoś zmusza mnie do czytania - dlatego też większość lektur z liceum mam zamiar przeczytać na spokojnie podczas moich najdłuższych wakacji, które niedawno się zaczęły. No, może poza Lalką i Potopem.

12. Uwielbiam patrzeć na książki, przeglądać je, wąchać i zawsze, gdy nie wiem co ze sobą zrobić - idę do księgarni. Panie kasjerki pewnie mają mnie za zombie, gdyż zawsze przychodzę, stracę kilkadziesiąt minut i wychodzę. Zamawiam z internetu, gdyż jest taniej (ekonomiczna odsłona mego charakteru cz. 2), nie potrafię jednak odmówić sobie tej przyjemności. Oprócz tego uwielbiam wszystko co książkowe, bądź z literaturą związane - a najbardziej kocham blogi książkowe.

13. Co roku z okazji urodzin (które notabene obchodziłam wczoraj) kupuję książkę w prezencie od Domi dla Domi. Jeszcze nie zdecydowałam, w co zainwestuję w tym roku.

A do zabawy zapraszam wszystkich chętnych. Miłego popołudnia ;)

9 komentarzy:

  1. Stop lat, wymarzonych książek, cudownych chwil i uśmiechu na twarzy! O dzień spóźnione życzenia, oj tam. ;) Z 11 punktem się zgadzam i choć przeczytałam dotąd wszystkie lektury szkolne, to jednak po prostu nie lubię być zmuszana.
    shelf-of-books.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkiego najlepszego! Spełnienia marzeń, szczęścia, radości, zdrowia i wieluuu ciekawych książek. Pomińmy to, że życzenia spóźnione ;)
    Myślę, że obrazek jak najbardziej nadawałby się na nagłówek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. W takim razie spóźnione ale szczere życzenia urodzinowe :)

    Ciekawa jestem co też sobie teraz kupisz?

    Ja lubię audiobooki, szczególnie wtedy gdy mogę puścić audiobook i w tym czasie albo powyszywać lub zrobić biżuterię - 2w1 jakby nie było. Za ebookami za to nie przepadam, wolę dotknąć i powąchać książkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystkiego najlepszego, spełnienia marzeń!

    Też mam słabość do połączenia fantasy z paranotmalnem i również winą za to obarczam sentyment ;) Mogłabym wymienić więcej podobieństw np. robienie zakładek z dziwnych rzeczy, ale serio: skarpetka? Na to nie wpadłam! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Najlepszego z okazji urodzin :)
    Ja także nie lubię pożyczać moich książek. W zasadzie ich nie pożyczam nikomu poza najbliższą rodziną :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Akurat książek z wątkami paranormalnymi nie czytuję, ale podobnie mam z kryminałami. Jakoś tak wychodzi, że przeważają. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Również uwielbiam oglądać i wąchać, i dotykać książek. I tak jak Ty, nie przepadam za audiobookami i e-bookami - zdecydowanie preferuję tradycjonalizm. No i pożyczenie - muszę komuś naprawdę ufać, żeby zawierzyć mu jakąś moją książkę, choć i tak zawsze sporo mnie to kosztuje. Mamy dużo wspólnego :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nieco spóźnione wszystkiego najlepszego! :D
    Najbardziej zgadzam się z punktem 3. Poza tym, gdy ja nie mam co robić... idę do biblioteki. Oto moja ekonomiczna odsłona charakteru :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Mamy wiele wspólnego, ale również wiele rzeczy nas różni - choćby ebooki :). Fajnie się czyta takie wypowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku - jeśli dotarłeś aż tutaj, będzie mi niezmiernie miło jeśli zostawisz po sobie ślad! Każdy komentarz jest dla mnie na wagę złota, dlatego też z chęcią dowiem się jakie jest Twoje zdanie ;)