czwartek, 7 sierpnia 2014

Mechaniczny książę - Cassandra Clare




Tytuł: Mechaniczny książę
Autor: Cassandra Clare
Liczba stron: 464
Wydawnictwo: Mag

Okładka mówi:
             W magicznym podziemnym świecie wiktoriańskiego Londynu Tessa znalazła bezpieczne schronienie u Nocnych Łowców. Jednakże bezpieczeństwo okazuje się nietrwałe, kiedy grupa podstępnych członków Clave zaczyna spiskować, żeby odsunąć jej protektorkę Charlotte od kierowania Instytutem.
                 Gdyby Charlotte straciła stanowisko, Tessa znalazłaby się na ulicy… jako łatwa zdobycz dla Mistrza, który chce wykorzystać jej moc do własnych celów. Z pomocą przystojnego i autodestrukcyjnego Willa oraz zakochanego w niej Jema Tessa odkrywa, że wojna Mistrza z Nocnymi Łowcami wynika z osobistych pobudek. Mistrz obwinia ich o spowodowanie tragedii, która zniszczyła mu życie. Żeby poznać tajemnice przeszłości, cała trójka odbywa podróże do mglistego Yorkshire, do rezydencji, w której kryją się nieopisane okropieństwa; do londyńskich slumsów i zaczarowanej sali balowej, gdzie Tessa odkrywa, że prawda o jej pochodzeniu jest bardziej złowieszcza, niż przypuszczała.
Moja opinia: 
                Cassandra Clare to pisarka, urodzona w amerykańskiej rodzinie w Teheranie, mieszkała w Francji, Anglii i Szwajcarii zanim skończyła 10 lat. Od szkoły średniej mieszkała w Los Angeles i Nowym Jorku, gdzie pracowała w redakcji. W 2004r. zaczęła pracę na powieścią Miasto Kości, jej natchnieniem był krajobraz Manhattanu. W fandomie związanym z Harrym Potterem znana dzięki opowiadaniu Draco Trilogy. Cassandra Clare to jej pseudonim artystyczny.
                Z twórczością Clare miałam styczność wielokrotnie w przeciągu ostatnich kilku lat, lecz dopiero ostatnio zabrałam się za Mechanicznego anioła oraz kontynuacje. Po przeczytaniu pierwszej części byłam naprawdę mile zaskoczona, toteż praktycznie od razu zamówiłam tom drugi, niestety - musiałam przeczekać dobre trzy tygodnie, nim Mechaniczny książę ostatecznie trafił w moje ręce.
                Lektura tej powieści zajęła mi w gruncie rzeczy jeden dzień i jeśli mam być szczera, zaniedbałam przez to całkowicie wszystkie obowiązki, jakie wtedy mi powierzono, gdyż byłam zbyt zajęta czytaniem. Sama nie wiem od czego powinnam zacząć swą ocenę, z pewnością tom ten nie jest gorszy od poprzedniego, panuje w nim jednak z goła inny klimat.
                Jeśli chodzi o akcję, brnie ona do przodu tak prężnie jak zawsze. Bohaterowie bynajmniej nie stracili na swej wyrazistości, a wszystko nabiera niezwykle szybkiego tempa. Sporo spraw ulega ogromnej komplikacji, by w finale ulec rozwiązaniu, jakiego niekoniecznie mogliśmy się spodziewać.
                Pozostaje zatem pytanie, czy jest w tej książce coś, co mi się nie podobało? W gruncie rzeczy jest jeden taki motyw, który dość ciężko opisać bez wdawania się w zbędne szczegóły, jednakże postaram się to zobrazować jak najlepiej. Często spotkać się można z sytuacją, kiedy dziewczyna wybiera pewnego chłopaka z nieuzasadnionego poczucia obowiązku, odtrącając tego, na którym bardziej jej zależy. Nie jest to pierwsza ani też zapewne nie ostatnia taka sytuacja, jednak czuję się już przesycona takim rozwiązaniem sytuacji, nawet jeśli jest ono tylko chwilowe.
                Miłym zaskoczeniem było pozytywne zakończenie naprawdę wielu wątków, mam jednak wrażenie, że w finałowym tomie wszystko ponownie ulegnie niemałym zmianom. Dodatkowym atutem będzie przede wszystkim piękne wydanie w oryginalnej okładce, które osobiście posiadam, brak błędów w korekcie i duża dawka specyficznego poczucia humoru autorki, które osobiście uwielbiam.

                Zdecydowanie polecam wszystkim, którzy za sobą mają część pierwszą. Mechaniczny książę z pewnością nie będzie rozczarowaniem, a raczej zapowiedzią, dzięki której spodziewać możemy się naprawdę pełnej emocji oraz zwrotów akcji części trzeciej. 





W serii ukazały się:
2. Mechaniczny książę

21 komentarzy:

  1. Jestem bardzo ciekawa tej książki (serii) , ale obecnie czas mnie ogranicza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sięgnij kiedyś w przyszłości, warto ;)

      Usuń
  2. Ależ ja kocham tę serię! Nie wiem nawet, czemu nie sięgnęłam jeszcze po ostatni tom, ale podejrzewam, że podświadomie nie chcę się jeszcze żegnać z tą serią.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam ten ból! Łezka się w oku kręci gdy tylko pomyślę, że została mi już tylko jedna część do końca Darów Anioła! :(

      Usuń
  3. Muszę się wreszcie zabrać za "Mechanicznego Księcia"! Ale mam tak dużo nieprzeczytanych książek na półce i jeszcze więcej do kupienia... Więc nie wiem kiedy to nastąpi ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie wszystkie powieści pani Clare zawsze są priorytetem czytelniczym! Tak więc gorąco je polecam ;)

      Usuń
  4. Muszę się wreszcie zabrać za "Mechanicznego Księcia"! Ale mam tak dużo nieprzeczytanych książek na półce i jeszcze więcej do kupienia... Więc nie wiem kiedy to nastąpi ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pokochałam tą serię! To własnie "Mechaniczny książę" sprawił, że moja miłość do przygód Tessy wzrosła, ponieważ druga część okazała się trochę lepsza niż poprzednia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie umiem stwierdzić jednoznacznie którą uważam za lepszą, obie są naprawdę fajne ;)

      Usuń
  6. Choć wolę DA to ta seria też przypadła mi do gustu

    OdpowiedzUsuń
  7. DA w ogóle mi się nie podobała, więc jako iż nie mam zaufania do tej autorki, nie sięgnę po ową pozycję.
    ;]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, ja jako fanka twórczości autorki nie mogłam sobie tej serii odmówić ;)

      Usuń
  8. Nie miałam jeszcze okazji sięgnąć po nic z twórczości pani Clare. Najpierw chciałabym zacząć od Darów Anioła, ale nie wykluczam, że później i o tę serię zahaczę. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam tę trylogię równie mocno jak "Dary Anioła", a może i nawet ciut bardziej ponieważ to od niej zaczęła się moja przygoda z twórczością Cassandry Clare.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wydaje mi się, że część trzecia z Mechanicznej trylogii jest najlepsza. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie już nie mogę się jej doczekać ;)

      Usuń
  11. O tej serii wiele czytałam, ale tyle już jest tomów, że nie wiem czy się za nią zabierać..

    pasion-libros.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam mimo to, nigdy nie jest za późno by zacząć ;)

      Usuń

Drogi czytelniku - jeśli dotarłeś aż tutaj, będzie mi niezmiernie miło jeśli zostawisz po sobie ślad! Każdy komentarz jest dla mnie na wagę złota, dlatego też z chęcią dowiem się jakie jest Twoje zdanie ;)