czwartek, 27 sierpnia 2015

Albo albo tag oraz Czytelnicze nawyki TAG



               Od zawsze uwielbiam wszystkie TAG-i oraz zabawy blogowe, dlatego też z wielką radością wezmę w nich udział po raz kolejny dzięki nominacji od Jane S. Przy okazji zdradzę też, że w wolnych chwilach pracuję w pocie czoła nad zakładką dotyczącą mojego osobistego wyzwania i z pewnością wrócę do tematu, jak tylko wszystko będzie miało ręce i nogi. A teraz przejdźmy do sedna! Zacznę może od...


Albo Albo TAG

1. Wolisz czytać trylogie, czy powieści jednotomowe?
Ah, to zależy! Jeśli jakaś powieść niesamowicie mi się spodoba, to niesamowicie cieszę się, gdy ma ona jakąś kontynuację. Nie zmienia to jednak faktu, że od czasu do czasu lubię przeczytać jednotomową powieść - wstyd przyznać, jednak podczas oczekiwania na premiery kolejnych tomów serii... Zdarza mi się o nich po prostu zapomnieć. 

2. Wolisz czytać tylko autorki, czy tylko autorów?
Nie umiem wybrać! Najważniejsza jest przede wszystkim treść, poza tym nie posiadam żadnych preferencji w tym kierunku. 

3. Wolisz kupować tylko w Empiku, czy tylko na stronach internetowych?
W empiku kupiłam jak do tej pory tylko trzy książki, a i to przy ogromnych promocjach. Osobiście nie czuję zbyt wielkiej sympatii do tego sklepu. Z pewnością częściej zaopatrywałam się w sklepach internetowych. 

4. Wolisz żeby wszystkie książki zekranizowano, czy może przekształcono je w serial? 
Ekranizacja to jednak zdecydowanie lepsze wyjście! Z serialami różnie bywa, a i gdy producenci wyczują pieniądze to nawet najlepsza produkcja zamienia się w tasiemiec. 

5. Wolisz czytać 5 stron dziennie, czy 5 książek tygodniowo?
No jasne, że wolę pięć książek na tydzień! Tylko jak tu znaleźć na wszystko czas? ;)

6. Wolisz być profesjonalnym recenzentem, czy autorem?
Nie potrafię wybrać między tymi dwiema profesjami, choć myślę, że najlepszą opcją byłoby pogodzenie ich ze sobą! 

7. Wolisz czytać 20 książek w kółko, czy sięgać po nowe pozycje? 
Zdecydowanie wolę sięgać po nowe pozycje. Czytanie wciąż tego samego może się najzwyczajniej w świecie znudzić, a wtedy nawet najlepsza, najbardziej ukochana książka stanie się tą najgorzej wspominaną. 

8. Wolisz być bibliotekarzem, czy sprzedawcą książek?
Szczerze mówiąc - żadna z tych opcji nie jest moją wymarzoną. Jeśli jednak musiałabym między nimi wybrać to postawiłabym na sprzedawanie. 

9. Wolisz czytać tylko jeden ulubiony typ literatury, czy wszystko poza nim? 
Kiedyś mocno ograniczałam się w doborze lektur i siedziałam tylko w romansach paranormalnych i młodzieżówkach, na szczęście jednak poszerzyłam swoje horyzonty i zaczęłam sięgać dosłownie po wszystko. Jak do tej pory - nie czytałam chyba jedynie żadnego porządnego horroru. Jeśli oczywiście nie liczymy twórczości R.L. Stine'a :) 

10. Wolisz czytać fizyczne książki, czy e-booki? 
Najbardziej kocham tradycyjne książki, jednak e-book również nie jest mi straszny. 

 A teraz przyszła pora na...

Czytelnicze nawyki TAG

1. Czy masz w domu konkretne miejsce do czytania?
Moje własne łóżko! Tam czyta mi się najlepiej.

2. W trakcie czytania używasz zakładek, czy przypadkowych świstków papieru?
Ah, żeby to były tylko świstki! Zaznaczam sobie stronę tym co tylko wpadnie mi w rękę - listkiem tabletek, chusteczką, ulotką. Jak na złość, nigdy nie mogę wtedy znaleźć żadnej zakładki.

3. Czy możesz po prostu skończyć czytać książkę? Czy musisz dość do końca rozdziału lub określonej liczby stron?
Mogę skończyć tak po prostu, nigdy nie mam z tym problemu.

4. Czy pijesz albo jesz w trakcie czytania?
Czasem zdarzy mi się coś jeść, jednak raczej robię to gdy mam przerwę od lektury.

5. Czy jesteś wielozadaniowy? Czy potrafisz oglądać film lub słuchać muzyki w trakcie czytania? 
Niestety nie. Filmy rozpraszają mnie całkowicie, to samo z muzyką - zamiast skupiać się na słowach, recytuję sobie w myślach tekst piosenki.

6. Czy czytasz jedną książkę, czy kilka na raz?
Zdarzało mi się czytać kilka na raz, choć przeważnie jest to tylko jedna.

7. Czy czytasz w domu, czy gdziekolwiek?
Raczej w domu, bardzo nie lubię czytać w autobusie.

8. Czytasz na głos, czy w myślach?
W myślach!

9. Czy czytasz naprzód, poznając zakończenie? Pomijasz fragmenty książki?
Nigdy nie psuję sobie zakończenia! Czasem jedynie pomijam jakiś naprawdę nudny opis i przechodzę do dialogów. 

10. Czy zginasz grzbiet książki? 
Nigdy przenigdy! Nie lubię zagięć i wgnieceń. 

             Dziękuję serdecznie nominację. Sama nie nominują nikogo, z chęcią jednak poczytam Wasze odpowiedzi w komentarzach! Zgadzacie się ze mną, macie kompletnie inne zdanie? A może chcecie po prostu podzielić się swoją odpowiedzią na jakieś konkretne pytanie? Jeśli tak - zapraszam ;) 

4 komentarze:

  1. Ja zawsze przed lekturą dobieram sobie pasującą do książki zakładkę ;) DO e-booków nie miałam okazji się przekonać, bo czytnika nie posiadam. Ale strasznie ciężko idzie mi czytanie w pdfie. No i zdarza mi się zgiąć grzbiet książki - wolę, gdy czyta mi się wygodnie, a książka to dla mnie nie eksponat muzealny, lecz przedmiot codziennego użytku ;) A po przejściach nabiera charakteru tym bardziej ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na prawie wszystko odpowiedziałabym tak samo, jednak ja używam zakładek. No i jestem wielką przeciwniczką ebooków

    Pozdrawiam
    Blog książkoholiczki

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja już mam oba TAGi za sobą ;)
    Świetnie Ci poszło! Bardzo miło czytało mi się Twoje odpowiedzi :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię czytać takie ciekawostki o innych osobach :) Dobrze się bawiłam :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku - jeśli dotarłeś aż tutaj, będzie mi niezmiernie miło jeśli zostawisz po sobie ślad! Każdy komentarz jest dla mnie na wagę złota, dlatego też z chęcią dowiem się jakie jest Twoje zdanie ;)