czwartek, 7 stycznia 2016

Serce ze szkła - Kathrin Lange


Tytuł: Serce ze szkła
Autor: Kathrin Lange
Liczba stron: 448
Wydawnictwo: Muza
Tom: #1

Okładka: Juli nie jest szczególnie zachwycona, gdy ojciec prosi ją, by spędziła zimową przerwę świąteczną na wyspie Martha’s Vineyard. Jej zadaniem ma być rozweselenie Davida, syna pracodawcy ojca Juli, którego narzeczona niedawno zginęła, spadając z klifu. Po przybyciu na wyspę odczuwa budzącą grozę aurę domu i spotyka zamkniętego w sobie Davida. Mimo że przystojny chłopak traktuje Juli chłodno, ona jest nim coraz bardziej zafascynowana. Wkrótce dziewczyna odkrywa, że wiele kobiet na wyspie zginęło tragiczną śmiercią, a wszystko podobno za sprawą dziewiętnastowiecznej klątwy, od wielu lat skłaniającej młode kobiety do rzucenia się z urwiska w morską otchłań.

Moja opinia:
                Dosyć długo wzbraniałam się przed sięgnięciem po Serce ze szkła, które spoglądało na mnie z półki przez dobre dwa miesiące. Obawiałam się przede wszystkim rozczarowania, bo co też może wyniknąć z połączenia wątku romantycznego i thrillera młodzieżowego? Całości nie pomaga również niepozorna okładka okraszona pastelowymi kolorami, które mimo nawiązania do treści - nijak nie oddają klimatu powieści.

Uśmiechnął się przy tym tak, że potłuczone szkło wypełniające moją pierś w jednej chwili ułożyło się na powrót w serce.

                Juli wraz ze swoim ojcem, autorem skierowanych do kobiet bestsellerów new york times'a spędzają przerwę świąteczną w tajemniczej posiadłości na wyspie Martha's Vineyard. Dziewczyna od początku jest wielce zafascynowana małomównym i skrytym Davidem, czyli synem wydawcy swego ojca. Chłopak przeżywa ciężkie chwile po śmierci swojej narzeczonej, zachowuje się co najmniej dziwnie i nieświadomie wciąga Juli do tej jakże mrocznej i tajemniczej historii. Czy to miejsce naprawdę jest przeklęte i nawiedzane przez duchy? Czyje szepty roznoszą się po mrocznej posiadłości? Jaki finał będzie miała relacja wycofanego Davida i nieco bardziej otwartej Juli? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w Sercu ze szkła.
                Podczas całej lektury bez przerwy towarzyszy nam pewien niepokój, a dosłownie wszystko owiane jest tajemnicą. Wszystko to tworzy niezwykle ciekawy klimat, dzięki czemu z jeszcze większym wyczekiwaniem śledzimy losy bohaterów i czekamy na finał zagadki. Całość wydała mi się podwójnie bliska, ponieważ podczas swego wakacyjnego pobytu w stanach miałam okazję zwiedzić dość dokładnie okolicę, w której umiejscowiony jest dom Davida.
                Autorka co jakiś czas podsuwa nam pod nos nowe fakty i tym samym zmienia tor całej akcji, dzięki czemu praktycznie od początku do końca zastanawiamy się, czy dom faktycznie jest nawiedzony, a klątwa istnieje - czy też ktoś po prostu chce, by nasi bohaterowie właśnie w to uwierzyli. Zakończenie naprawdę wzbudziło moje zaskoczenie, nie zdradzę jednak dlaczego - nie chcę psuć zabawy przyszłym czytelnikom. Tym elementem jednak bynajmniej nie byłam rozczarowana.
                Postacie zostały wykreowane w dość ciekawy sposób, nie mamy ich wiele jednak wszystkie są stosunkowo wyraziste i różne. Moim faworytem był oczywiście David, który przez swoją tajemniczość budził jeszcze większe zainteresowanie.
                Nie mogło się oczywiście obejść bez minusów, którymi bez wątpienia dla mnie będzie zbyt szybkie nazwanie uczucia między głównymi bohaterami miłością, oraz przydługie opisy, które chwilami nużyły czytelnika. Całość jest naprawdę bogata w przeróżne opisy, ciekawe historie, nawiązania do przeszłości, mimo wszystko zabrakło mi tu jednak nieco szybszego tempa i większej ilości akcji. Nie miałabym również nic przeciwko słodkim wyznaniom bohaterów, gdyby to nie stało się aż tak szybko, jednak młodzieżówki rządzą się swoimi prawami.

Serce ze szkła. Rany, to byłby świetny tytuł książki!
               
                Okładka nawiązuje do treści zawartych w Sercu ze szkła i jest pełna symboli, mimo wszystko myślę jednak, że grafik mógł się nieco bardziej postarać.

                Mimo wcześniej wymienionych minusów lektura tej powieści była dla mnie naprawdę przyjemnym doświadczeniem, dzięki czemu pochłonęłam ją za jednym zamachem. Nie jest to oczywiście najlepsza książka jaką czytałam w swoim życiu, z ciekawością jednak sięgnę po Serce w kawałkach by przekonać się jaką kolejną zagadkę autorka przygotowała dla swoich czytelników.



Książka bierze udział w wyzwaniu Klucznik

14 komentarzy:

  1. Heh a ja myślałam że to fantastyka młodzieżowa ;) Mam tę książkę, dostałam dość niedawno ale jeszcze nie miałam okazji po nią sięgnąć. Okłada nie bardzo mnie przyciąga, ale skoro nie do końca ma się do reszty to muszę w końcu się za nią zabrać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W swojej opinii przepisałam po prostu informację z okładki odnośnie określenia gatunku ;) Choć faktycznie mało tam tych elementów typowych dla thrillerów, ale o tym zapomniałam wspomnieć ;)

      Usuń
  2. No cóż, nie wszystko jest doskonała, ja mimo wszystko mam ochotę na ten tytuł - to chyba wina tej pięknej okładki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odnośnie doskonałości - zgadzam się ;) Tylko czemu mimo wszystko? Moja opinia jest bardziej pozytywna niż negatywna :) Oczywiście zachęcam do przeczytania.

      Usuń
  3. Mimo minusów, chętnie do niej zajrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka ma bardzo dużo minusów, to fakt... ale chętnie poznam kolejne części :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiedziałabym, że to taka umiarkowana ilość ;) Acz jest ona dosyć specyficzna.

      Usuń
    2. Masz rację, jest ich dość tyle by je znieść ;)

      Usuń
  5. Skusiłabym się, już od dawna obserwuję recenzje tej książki i jestem na tak:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pomimo minusów też się chyba skuszę. Zawsze muszę przekonać się na własnej skórze :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Słyszałam o niej troszkę, widziałam ale jeszcze nie jestem do końca przekonana :) książkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam mieszane uczucia, ale może kiedyś przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Motyw klątwy niesamowicie mnie zainteresował. Będę musiała się skusić na tę pozycję. :)
    Pozdrawiam,
    Geek of books&tvseries&films

    OdpowiedzUsuń
  10. Książkę kojarzę ale jeszcze nie miałam okazji czytać :)
    http://soelliee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku - jeśli dotarłeś aż tutaj, będzie mi niezmiernie miło jeśli zostawisz po sobie ślad! Każdy komentarz jest dla mnie na wagę złota, dlatego też z chęcią dowiem się jakie jest Twoje zdanie ;)