poniedziałek, 25 kwietnia 2016

Niewidzialny - Karin Slaughter


Tytuł: Niewidzialny
Autor: Karin Slaughter
Liczba stron: 464
Wydawnictwo: Muza
Tom: #7

Okładka:
Karin Slaughter, znana autorka doskonałych thrillerów i powieści kryminalnych, po raz kolejny dostarcza swoim czytelnikom solidnej porcji emocji.
W swojej siódmej książce z cyklu o Willu Trencie, detektywi, wrogowie i kochankowie stają naprzeciw siebie w niebezpiecznej rozgrywce między dobrem i złem.
Agent FBI Will Trent jak zawsze ma swoje tajemnice i jak zawsze nie chce, aby dr Sara Linton, kobieta, którą kocha, je odkryła.
W Macon, w Georgii, jako Bill Black rozpracowuje siatkę handlarzy narkotyków. Sara Linton nie zna szczegółów tego zlecenia, ale zostaje wciągnięta w niebezpieczną rozgrywkę przez śmiertelne postrzelenie swojego pasierba Jareda.


Moja opinia: 
Zarówno twórczość jak i sama osoba Karin Slaughter były mi obce, jednak po małych poszukiwaniach odnalazłam naprawdę wiele pozytywnych opinii. Nie przekonały mnie one w stu procentach, dzięki nim nastawiłam się jednak nieco bardziej pozytywnie. Czy ostatecznie byłam zawiedziona, a może wręcz przeciwnie?


,,Niewidzialny" jest już siódmym tomem opowiadającym o Willu Trencie oraz pozostałych agentach specjalnych, jednak w tym wypadku znajomość wcześniejszych części nie jest nam niezbędna. Wszystkie najważniejsze informacje zostają czytelnikowi przypomniane, pozostałe zaś poznajemy wraz z biegiem akcji. Historię poznajemy w trzeciej osobie z perspektywy kilku postaci, co jest bardzo fajnym zabiegiem i pozwala nam jeszcze bardziej wczuć się w całą historię. W jednej chwili oceniamy kogoś i myślimy jak bardzo nieracjonalnie postąpił, chwilę później zaś zaczynamy go bardziej rozumieć i szala znów się przechyla. Cała powieść jest wypełniona po brzegi niezwykle ciekawymi osobowościami, a moimi osobistymi faworytami byli Will oraz Lena.
Język jakim operuje autorka jest niezwykle przyjemny, bardzo szczegółowy i obrazowy jednocześnie. Nie brak tu wulgaryzmów czy wyjątkowo naturalistycznych opisów krwi, czy innych ludzkich szczątków, wszystko jednak dodano w idealnych proporcjach.

Kolejnym plusem według mnie jest to, że czytelnik bez problemu może rozwiązywać zagadkę i składać fakty kawałek po kawałku. Tutaj można powiedzieć - przecież można tak zrobić przy każdej lekturze. Niestety, nie zawsze całość zachowuje logikę i zagadka dla czytelnika okazuje się być zbyt prostą, lub wręcz przeciwnie, za mało logiczną i pozbawioną realizmu. Tutaj pod tym względem jest naprawdę dobrze, ciekawie, a liczne zwroty akcji są dodatkową atrakcją.

Na pewno nie doświadczymy tutaj nudy ani rutyny, wyjątkowo ciekawy styl i wartko pędząca akcja z pewnością na to nie pozwolą. Pojawia się zatem pytanie, czy jest to powieść bez wad? Oczywiście, że tak nie jest. Każda książka je ma i w tym wypadku wskazałabym na dwie dłużyzny w postaci niezwykle rozbudowanych dialogów, które z lekka mnie znudziły, poza tym nie mam większych zastrzeżeń.


Sama po tej pozycji naprawdę polubiłam twórczość autorki i stwierdziłam, że po prostu muszę poznać wcześniejsze tomy i całą historię. ,,Niewidzialny" to niezwykle ciekawa lektura, którą bez wątpienia polecam fanom kryminałów wypełnionych wartką akcją oraz ciekawymi osobowościami, sama zaś pędzę na poszukiwania pierwszej części.

11 komentarzy:

  1. Zainteresowalas mnie tą serią, rozejrze się za pierwszymi tomami.

    OdpowiedzUsuń
  2. Autorkę poznałam przy okazji lektury "Moje śliczne" i byłam nią zachwycona. Myślę, że ta pozycja zaintryguje mnie w równym stopniu. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest naprawdę fajna, osobiście wolę takie klimaty od kryminałów z jednostajną i zbyt powolną akcją.

      Usuń
  3. Cóż, być może się zaciekawię ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. I pomyśleć, że miałam ją w ręce i odłożyłam z powrotem? eh eh, muszę ją jednak upolować!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam! Sama rozglądałam się wczoraj w empiku za poprzednimi tomami, ale nigdzie ich nie mogłam znaleźć :(

      Usuń
  5. Slaughter to jedna z tych autorek kryminałów, która koniecznie muszę wreszcie przeczytać

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam jeszcze żadnej książki tej autorki, ale koniecznie muszę to zrobić, ponieważ bardzo lubię kryminały. Jeśli znajomość poprzednich tomów serii nie jest konieczna, to może zacznę właśnie od tego ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo mnie to zaciekawilo znajde pierwszy tom i napewno niedługo się za nią zabiorę :)

    Truskaweczka

    OdpowiedzUsuń
  8. Nieźle mi się czytało, choć z wrażenia nie padłam. Po mocnym początku zrobiło się nieco nudniej, ale na szczęście w pewnym momencie ze strony na stronę robiło się coraz ciekawiej, a finał był super!

    OdpowiedzUsuń
  9. Skoro nie trzeba znać wcześniejszych tomów to może się skuszę, bo zapowiada się ciekawie. ;)

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku - jeśli dotarłeś aż tutaj, będzie mi niezmiernie miło jeśli zostawisz po sobie ślad! Każdy komentarz jest dla mnie na wagę złota, dlatego też z chęcią dowiem się jakie jest Twoje zdanie ;)