sobota, 7 maja 2016

Książkowe zdobycze z marca i kwietnia 2016



Ostatnie dwa miesiące były dla mnie dość udane, gdyż udało mi się za niewielką kwotę kupić kilka książek, które chciałam przeczytać od bardzo dawna. Do mojej biblioteczki zawitało również kilka ciekawych egzemplarzy recenzenckich. Bez zbędnych przedłużeń - zapraszam do dalszej lektury!


  • Remigiusz Mróz - Ekspozycja
Słyszałam o tej pozycji wiele dość sprzecznych opinii, ostatecznie jednak stwierdziłam, że na pewno będzie warta tej niewielkiej kwoty jaką na nią przeznaczyłam. Jestem dopiero na początku lektury i ciężko mi póki co jakkolwiek się na jej temat wypowiedzieć, acz już w oczy rzuciło mi się coś, o czym zdążyłam wcześniej poczytać w jednej recenzji. Pan Forst (czy jestem jedyną, która na początku ciągle czytała Frost?) faktycznie ciągle rzuca jakimiś aluzjami seksualnymi w stronę dziennikarki! Jeśli to będzie powtarzać się aż do samego końca - sama nie wiem czy do niego dotrwam.


  • Jørn Lier Horst - Ślepy trop  [KLIK]
Po tę pozycję sięgnęłam w ciemno i naprawdę nie żałuję tej decyzji. Okładka tym razem nie kłamie i całość faktycznie jest oddana niezwykle realistycznie i rzetelnie, śledztwo toczy się swoim rytmem. Całość biegnie do przodu niezwykle spokojnie, co może lekko znużyć osoby lubiące dynamiczne zwroty akcji. Ciekawskich zapraszam do zapoznania się z moją pełną recenzją.


  • Nie oddam szczęścia walkowerem - Agnieszka Jeż, Paulina Płatkowska  [KLIK]
Powieść pisana w formie elektronicznej korespondencji dwóch przyjaciółek, które stoją przed trudnymi życiowymi wyborami. Czyta się niezwykle szybko i przyjemnie, sama nawet nie zauważyłam kiedy przewróciłam ostatnią stronę, całość nie jest jednak pozbawiona wad. Jesteście ciekawi jakich? Zapraszam do pełnej recenzji.


  • Bezpieczne kłamstwa - Randy Susan Meyers [KLIK]
Naprawdę ciekawa i przyjemna obyczajówka opowiadająca o małżeńskich rozterkach, trudach adopcyjnego rodzicielstwa i tytułowych bezpiecznych kłamstwach. Pochłonęłam ją w jedną noc co samo w sobie jest już dobrą rekomendacją, bez wahania sięgnę po pozostałe powieści tej autorki.


  • Rewizja - Remigiusz Mróz
Kupiłam ją w dniu premiery, przeczytałam tego samego dnia i tak po dziś dzień nie mogę się zabrać za napisanie recenzji. Z jednej strony naprawdę mi się podobało, z drugiej zaś pojawiło się parę wad które nie pozwalają mi popaść w zachwyt. Jestem bardzo ciekawa jak dalej potoczą się losy bohaterów i czekam na kolejny tom, w międzyczasie zaś może uda mi się ostatecznie ubrać w słowa swoją opinię.


  • Serce w kawałkach - Kathrin Lange [KLIK]
Po całkiem przyjemnym pierwszym tomie spodziewałam się tego, że w drugiej części autorka podniesie poprzeczkę nieco wyżej. Ostatecznie jednak się rozczarowałam i miałam wrażenie, jakbym drugi raz czytała to samo. Powyższy link przeniesie Was do mojej pełnej recenzji.


  • Tylko ty - Federico Moccia [KLIK]
Moje największe książkowe rozczarowanie ostatnich miesięcy. Niestety z fascynacji pewnymi autorami chyba się wyrasta - więcej nie zdradzam i po raz kolejny odsyłam do pełnej recenzji.


  • To ty jesteś Bobbym Fischerem -  Christer Mjåset 
Bardzo niepozorna i stosunkowo niewielka pod względem objętości. Póki co jestem mniej więcej w połowie i mam podobne odczucia jak w przypadku wcześniej wspomnianego Ślepego tropu. Akcja rozwija się swoim niespiesznym rytmem. Na ten moment ciężko mi powiedzieć coś więcej, dlatego też zachęcam do wypatrywania recenzji, która zapewne pojawi się za kilka dni. 


  • Niewidzialny - Karin Slaughter [KLIK]
Tę pozycję mogę bez wątpienia określić jako największe pozytywne zaskoczenie ostatnich dwóch miesięcy. Ciekawi, dobrze wykreowani bohaterowie, dynamiczna akcja i równie mroczna zagadka - czego chcieć więcej? Sama żałuję jedynie tego, że zaczęłam ten cykl dopiero od części siódmej, acz z wielką radością będę teraz wypatrywać wszystkich wcześniejszych. Zdecydowanie polecam.



Minione dwa miesiące były dla mnie niezwykle udane jeśli chodzi o mnogość przybyłych do mnie pozycji. Czytaliście coś? A może macie za sobą Ekspozycję bądź To ty jesteś Bobbym Fischerem i zechcecie podzielić się ze mną opinią na ich temat?

29 komentarzy:

  1. Żaden z powyższych tytułów nie wpadł w moje ręce, ale chętnie przeczytam o nich recenzje, a już szczególnie o książkach Mroza, bo ostatnio dużo się o nich słyszy.
    http://wielopasja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak na złość za Ekspozycję Remigiusza Mroza jakoś najciężej mi się zabrać ;)

      Usuń
  2. Wszystkie z powyższych dopiero przede mną, najbardziej chciałabym Mroza:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też czytałam Frost xD A potem się zdziwiłam, jak wreszcie się zorientowałam, że się myliłam xD Cóż, Forst ze strony na stronę coraz bardziej mnie irytował i miałam cichą nadzieję, że z kolejnej absurdalnej sytuacji cało nie wyjdzie.
    LeonZabookowiec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dobrze wiedzieć, że nie jestem jedyna! :D Oh, czyli jednak z biegiem wydarzeń jest coraz gorzej? Szkoda, po części to przeczuwałam, dlatego też porzuciłam książkę po kilkudziesięciu stronach.

      Usuń
  4. No będę szczera, ja nie mam ochotę na żadną z tych pozycji, a "Kasację" już przeczytałam i rzeczywiście fajna, więc super że kupiłaś!
    Życzę ci miłego zaczytania. :)
    Pozdrawiam --> Lost in books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerość zawsze jest w cenie :D Kasację również czytałam, acz powyżej w poście jest mowa o Rewizji ;)
      Dziękuję serdecznie!

      Usuń
  5. Akurat nie jestem zainteresowana żadną z tych pozycji, ale bardzo chętnie przeczytam recenzję Ekspozycji, bo nie wiem czy opłaca się ją kupować ;)
    Post oczywiście świetny i czekam na więcej ;)
    Pozdrawiam cię z całego serduszka i zapraszam do mnie <3
    Tusia z bloga tusiaksiazkiinietylko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Z natury szczerość popłaca. To ja będę lojalna i tylko Nie oddam szczęścia walkowerem - Agnieszka Jeż, Paulina Płatkowska i tylko ta pozycja mnie zainteresowała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Osobiście o wiele bardziej wolę szczere komentarze od takich niby pozytywnych, ale pisanych mechanicznie ;) A co do samej książki - polecam, jest naprawdę przyjemna.

      Usuń
  7. Wow, niesamowite zakupy! Z całego serca polecam Ekspozycję. Ta książka ma naprawdę niesamowicie skonstruowaną fabułę i ogólnie bardzo mi się podobała :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Niestety nie mam żadnej z tych książek, jednak bardzo ciekawi mnie "Niewidzialny". Nie obracam się w takiej tematyce książkowej, ale bardzo mnie ta pozycja przyciąga do siebie! :)

    Pozdrawiam,
    http://miedzypolkami-ksiazki.blogspot.com/2016/05/kwiaty-na-poddaszu.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Chciałabym przeczytać "Serce w kawałkach" *.* To uczucie, kiedy jesteś w księgarni i musisz szybko wybrać pomiędzy kilkoma książkami... I w ten sposób wybrałam "Zagubionego herosa" R. Riordana :p

    Pozdrawiam!
    http://zamknietawslowach.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Wiele świetnych tytułów, na kilka sama mam ochotę ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie znam żadnej książki :(
    Jedynie mogę powiedzieć, że czytałam pierwszy tom Moccia, czyli Chwila szczęścia... Boziu... masakra! Rozczarowanie na 100 000 000 %

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, czyli pierwsza również była słaba? W takim razie nawet nie podchodź do drugiej! :D Na pewno Ci się nie spodoba.

      Usuń
  12. A ja chciałabym przeczytać "Bezpieczne kłamstw". Opis fabuły zachęca :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Widzę, że zdobycze bardzo obfite, ale wcale się nie dziwię. Uwielbiam czytać w taką pogodę :)

    www.word-is-infinite.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Większość z tych książek również miałam okazję zrecenzować :) Niektóre zaskoczyły, inne rozczarowały :)
    Pozdrawiam,
    Książkomania

    OdpowiedzUsuń
  15. Cudowne zdobycze!! Na Mroza sama poluję, a o "Nie oddam szczęścia walkowerem"słyszałam wiele dobrego :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wspaniałe zdobycze :). Mam kilka z tych książek u siebie na półce. "Rewizję" Mroza czytałam i bardzo mi się podobała ;).
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetnie nowości! :) Żadnej z tych książek jeszcze nie czytałam, muszę nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  18. O jej! Zazdroszczę tak wspaniałych lektur! Jej podkradłabym CI je! :))

    OdpowiedzUsuń
  19. Tyle świetnych książek :) bardzo zazdroszczę!
    Pozdrawiam! SKRYTA KSIĄŻKA

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetne książki! Zazdroszczę "Rewizji", bo sama poluję na tę książkę :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Miłej lektury:) Ja mam na oku książki pana Remigiusza:)

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku - jeśli dotarłeś aż tutaj, będzie mi niezmiernie miło jeśli zostawisz po sobie ślad! Każdy komentarz jest dla mnie na wagę złota, dlatego też z chęcią dowiem się jakie jest Twoje zdanie ;)